La darrera edició allarga la seva vida a la xarxa i les sessions superen les 2.700 visualitzacions.

L’edició de 2022 del Mercat Audiovisual de Catalunya se celebrarà el dimecres 1 de juny, reprenent el calendari habitual d’aquest encontre professional del sector audiovisual que en les dues anteriors convocatòries s’ha vist alterat a causa de la pandèmia.
Una vegada mes, tornarà a ser un esdeveniment de caràcter híbrid, combinant la presencialitat de ponents, expositors i públic amb l’oferiment de la major part de sessions en streaming. En paral·lel, també s’oferiran continguts exclusius preenregistrats.
Aquest format mixt ha demostrat la seva eficàcia i, de fet, els continguts del MAC 2021 allotjats al canal de vídeo continuen acumulant visualitzacions transcorreguts gairebé tres mesos després des de la cita presencial. Les visites superen ja les 2.739.
Com a recordatori, aquestes són només algunes de les 32 sessions que poden recuperar-se:
Sessions de ràdio/televisió
- Presentació del projecte Catalunya Media City (CMC)
- Transició a la Xarxa. Oportunitats per a les televisions locals de Catalunya a l’OTT
- Consum de televisió: pandèmia i canvis previsibles
- El futur del streaming
El periodisme mòbil
- El periodisme mòbil. Innovació tècnica o periodística?
- Mobile Journalism: una eina per fomentar el pensament crític entre els joves
La ràdio musical
- Què està passant en el consum de ràdio musical?
- Les grans cadenes musicals i el nou context musical
- Noves experiències de ràdio musical
Sessions tècniques
- Serveis de streaming: retransmissió, tecnologia i eines (primera part)
- Serveis de streaming: retransmissió, tecnologia i eines (segona part)
- Transformació dels fluxos de treball en una redacció ‘cloud’ per al periodisme mòbil
- Streaming i nous sistemes de treball a televisions i ràdio
Primera Trobada del Podcasting a Catalunya
- Plataformes de podcasting – Podcasting: resum i historial de monetització
- Podcasts periodístics
- Podcasts culturals de producció independent
El MAC està organitzat per l’Ajuntament de Granollers, a través de Roca Umbert Fàbrica de les Arts; la Diputació de Barcelona, a través de la Xarxa Audiovisual Local i la Generalitat de Catalunya. La Comissió de Continguts està integrada per la Xarxa, l’Observatori de la Ràdio a Catalunya (GRISS-UAB), el Clúster Audiovisual de Catalunya i el mateix Mercat Audiovisual de Catalunya.

Fira MAC
També es preveu que torni Fira MAC, l’àmbit de Fira del MAC, de nou amb presència d’espais expositius per empreses, organitzacions i centres de formació. 800 m2 posats a disposició per a la presentació de productes, serveis i projectes vinculats amb el sector audiovisual.
A començaments del nou any s’obrirà el període de contractació a través del web del MAC. Com és habitual, contemplarà diverses opcions de participació, presencials i no presencials.
Trobada del Podcasting a Catalunya
L’encontre de podcasters –un dels grans èxits del MAC 2021-, es reeditarà, en una segona edició, al voltant de nous eixos temàtics que ja estan definits i s’estan treballant. Això permetrà convidar a Granollers alguns dels principals gestors i creadors de contingut de Catalunya i de l’Estat, tal com ja ha succeit en l’útima edició.
Una iniciativa pionera en l’àmbit català que posa en relleu un àmbit comunicatiu emergent i de gran dinamisme.


Premis de Comunicació Local
De la mateixa manera, també tornaran els Premis de Comunicació Local, en la seva tercera edició. L’acte de lliurament serà una festa que servirà per cloure la jornada del MAC.
Ben aviat s’obrirà la convocatòria i es faran públiques les Bases al web dels Premis.

